Presentació

Hola em diuen Assumpció Saez i sóc Orientadora Educativa.
  El propòsit d'aquest Blog, és tenir un lloc per compartir notícies, experiències,informació, material,recursos sobre l'Orientació Educativa i, tot allò que relaciona la Problemàtica Educativa, amb l’alumnat, les famílies i el personal docent. Per tot açò sempre que es respecten les opinions dels altres, l'autor deixara total llibertat d'expressió als possibles comentaris enriquidors. Guardant-se la facultat d'eliminar allò que siga ofensiu, segons el seu personal criteri.
  Quina es la meua faena a l’institut?
Primerament afegir que no estic sola, que tinc un equip molt competent que m'ajuden a tirar endavant, compte amb la Rossa i la Laia són Mestres de Pedagogia Terapèutica i treballant de valent amb els vostres fills.
 La tasca orientadora té un paper molt rellevant a la secundària, especialment a la ESO. En aquesta etapa de la vida, l’alumnat té els reptes de reeixir acadèmica i intel•lectualment,de prendre decisions rellevants pel seu futur, al mateix temps que experimenta canvis profunds que poc a poc definiran la personalitat i incidiran en seu projecte de vida. En aquesta línia, el departament desenvolupa la seva activitat centrant-se en aquests quatre àmbits d’actuació.
1. Orientació personal, escolar i vocacional. Donat que en aquesta etapa l’alumne viu el procés de construcció d’identitat personal, l’orientació esdevé fonamental en aquestes tres vessants: personal, acadèmica i vocacional.
2. Resposta educativa a la diversitat de l’alumnat L’alumnat no només és diferent en capacitat i interessos. També ho és llur situació personal, familiar i social. Tantmateix la interacció d’aquestes variables amb la personalitat de cadascú crea noves diferències.
a) Des del departament, a traves dels orientadors referents, es col•labora amb els equips docents i també a l’Atenció a la Diversitat a fi de valorar el conjunt de factors diferencials i trobar la resposta educativa més idònia per a cada cas.
 b) Inclusió d’alumnat amb necessitats educatives especials. L’alumnat amb algun tipus de discapacitat que impedeixi seguir el currículum ordinari disposa d’un recurs específic: que s’emmarca dins de la perspectiva educativa de la inclusió.
 3. Suport a l’acció tutorial L’equip d’orientació participa en el disseny del Pla d’Acció Tutorial del centre i col•labora amb els tutors i les tutores en la programació d’activitats i recerca de recursos tutorials amb l’objectiu de promoure l’enriquiment i el desenvolupament personal dels nois i les noies. 4. Servei de mediació Des del departament es canalitza i potencia la mediació entre iguals, s’assumeix la formació de nois i noies mediadores i la coordinació del Servei.
A més d’aquestes tasques de orientador, el departament participa en l’organització de l’institut, a través de comissions de treball i llocs de coordinació, així com d’activitats específicament docents: crèdits optatius a la ESO i direcció de treballs de recerca, a batxillerat.
 Bo, com podeu comprovar tenim molta faena per a fer, així que endavant, comencem-hi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per comentar aquesta publicació.