Malgrat el seu
protagonisme i introducció en el món laboral i el conjunt de la societat, pel
que fa a l'educació l'ús de Tics sempre ha estat diversos passos per darrere.
Probablement per l'excessiva rigidesa dels sistemes d'ensenyament i de
planificació dels currículums, la veritat és que la seua introducció en les
escoles és encara tímida i, en general, bastant per sota del seu vertader
potencial.
Els xiquets i xiquetes d'avui dia han crescut
amb les Tics, les utilitzen diàriament en les seues cases i suposen el
principal mitjà d'oci i comunicació per a ells i les seues famílies.
Pràcticament tots els xics consideren Internet i les noves tecnologies
intuïtives, amables i divertidas.el retardar la seua introducció i utilització
en les aules significa perdre grans oportunitats de millora de l'aprenentatge,
especialment en els xics amb algunes discapacitat o trastorn de l'aprenentatge.
D'altra banda, les tecnologies de la informació
(Tics) han ampliat enormement les possibilitats i el potencial de les tècniques
d'estudi. Internet no és només un canal per a realitzar cursos en línia,
investigar o cercar informació, també es poden trobar eines i metodologies
d'estudi (tests, proves pràctiques, resums, infografies) i serveixen per a
intercanviar coneixements i tot tipus d'informació.
Les Tics es poden utilitzar també en l'àmbit de
les tècniques d'estudi, existint multitud de recursos en obert, com educaplay
o pipoclub, que són molt vàlids com a instruments pràctics per al
desenvolupament de les capacitats dels alumnes d'una forma intuïtiva i
divertida i, sobretot, amb possibilitats interactives.
A través d'Internet, l'alumne o alumna pot interactuar,
comunicar-se i intercanviar experiències amb altres companys de la mateixa
aula, del col·legi i, fins i tot, d'altres centres educatius.
Principals
avantatges de la tècniques d'estudi interactiva.
A més d'interactuar amb altres persones i amb el
propi sistema informàtic, aquests mètodes presenten una altra sèrie
d'avantatges:
• Fomenten la motivació. La presentació de les
matèries d'una manera atractiva, amena, divertida i que, en definitiva,
permeten a l'alumne aprendre jugant, és un clar factor de motivació tant a
nivell individual com de grup.
• Afavoreix l'interès. Aquests recursos poden
ser una pràctica i útil eina per al professor a l'hora de despertar en els
xiquets interès per determinades matèries. Quan parlem, per exemple, de l'àrea
de matemàtiques el simple terme ja pot *desinteresar a molts alumnes. No
obstant açò. a través de la informàtica els conceptes poden prendre una forma
més amable, entretinguda i propera als xiquets, en presentar-se en un mitjà al
que estan molt habituats i que relacionen amb l'oci.
• Faciliten la *coooperación. Les tècniques
d'estudis interactives també possibiliten la realització d'experiències,
treballs o projectes en comú tant per a alumnes com a professors.
• Permet una major autonomia. L'alumne pot experimentar
mètodes d'aprenentatge menys depenents de la figura del mestre. Sempre seguint
indicacions del docent, ara l'alumne pot ser més autònom, cercar informació i
seleccionar-la adequadament.
• Major iniciativa i creativitat. El
desenvolupament de la imaginació, la creativitat i iniciativa del xiquet és
també un avantatge d'aquests recursos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per comentar aquesta publicació.